Blerovi vaučeri za hleb i mleko
Potpuno je jasna ideja Vlade Republike Srbije i
Kancelara, kao i u mnogim dosadašnjim kampanjama, da sam smisao akcije nije
boljitak i ekonomski napredak građana već marketinška ideja ko zna kojeg od
besplatnih savetnika u Kabinetu Predsednika Vlade.
No, na stranu ostvarivanje populističke politike u
punom zamahu i besmislenih kampanja, ova ideja pokazuje apsolutno nerazumevanje
VršiocaNajvišihDržavnihFunkcija i potpuni diletantizam ne samo u osnovama
ekonomije već pokazuje i potpunu otuđenost Novih Elita od sredine u kojoj žive.
Najmanje je možda bitno i to, da je ovakva kampanja
započeta npr u martu ili aprilu, mesecima kada većina građana Srbije koja može
i želi da letuje i ugovora aranžmane, plaća ih na rate i kupuje značajno
jeftinije, imala smisla. Promovisanje iste u sred juna meseca je potpuni
promašaj ako kao verni gledalac Dnevnika RTS posmatrate ovu ideju, a ozbiljan
znak da se radi o običnom PR triku u cilju spašavanja rejtinga ako uključite
rođeni mozak!
Ne poznajem
nikoga ko na more odlazi plaćajući ga u kešu i donoseći odluku o odmoru u
nekoliko dana.
Druga, ne manja važna ali strašno poražavajuća
činjenica je da NosiociVisokihDržavnihFunkcija na čelu sa Kancelarom, imaju
ozbiljan problem sa nepoznavanjem svoje rođene zemlje. Danas i juče sam probao
po glavi da proberem pristojne smeštaje u Srbiji koji iole ispunjavaju epitet
Hotela. To znači da ti objekti imaju neki hol iliti lobi, restoran, pristojan
smeštaj i bar neki prateći sadržaj (bazen, welnes, konferencijsku salu, teretanu...)
i da u svom okruženju postoji nešto zbog čega ćete poželeti da tu ostanete
barem tri dana. A to znači: park, bazene, galerije, muzeje, biciklističke
staze, pešačke staze, kulturne i istorijske spomenike, sportske objekte...
Osim tradicionalnih banja koje i imaju po neki
pristojan objekat ili velikih centara koji ne spadaju u kategoriju povlašćenih
(nema vaučera) jedino mi Subotica i Vršac padoše na pamet.
Banjski turizam toliko hvaljen i sa dugom tradicijom
u Srbiji je sve samo ne turizam. Nerašćišćeni imovinski odnosi između države,
penzionog i zdravstvenog fonda su u najvećem broju oronulih objekata po banjama
potpuno paralisali i upropastili potencijal koji je postojao pre čevrt veka. I
da se razumemo, za ovaj problem su krive apsolutno sve Vlade od početka
devedesetih godina pa do danas. Najbolji primer transformacije iz zapuštenih
banja u spa i welnes centre ne treba tražiti jako daleko, Slovenija je tu vrlo
blizu za recept.
Ne postoji grad u Srbiji koji je među najvećih pet, u kome postoje dva
pristojna objekta gde možete sa svojom familijom provesti nekoliko dana, a da nisu u pitanju banjski centri, Kopaonik ili Zlatibor, a
Kancelar nas ipak nagovara na malo duži odmor.
Treća stvar je inovativnost u gluposti ove administracije.
Moram priznati da još nisam čuo da je bilo koja zemlja pokušala nešto slično.
Mađarska i Austrija takođe nemaju more pa ne videh slične inicijative i
kampanje. Možda i zato što se more teško da, bar većini građana, zameniti za
banju ili planinu u letnjem periodu ili iz razloga što je razumno da se leti
ide na neku plažu, zimi ide na planinu a banjski turizam je potencijal od 365
dana godišnje. Bilo bi strašno loša poruka braniti svojim građanima da odlaze u
druge zemlje na letnji odmor, a onda zimi tražiti turiste baš u tim zemljama.
Tu smo negde i kod fundamentalnog ne kapiranja
tržišne ekonomije ovih Veberovaca.
Agresivnom kampanjom i paraadministrativnim akcijama
nagovarati ljude da ne idu npr. u Crnu Goru, čiji jedini ozbiljan prihod dolazi
iz letnjeg turizma, je malo je reči:
kratke pameti. Ta ista Crna Gora je jedan od najvećih spoljnotrgovinskih
partnera Republike Srbije sa robnom razmenom ubedljivo na strani Srbije.
To, ako mene pitate daje puno pravo Vladi Crne Gore
da isto tako raznim paraadmistrativnim merama, svakom građaninu Crne Gore koji
kupuje npr mleko iz Hrvatske, dodeli subvenciju za tu kupovinu ili za meso,
pšenicu, kukuruz i sve one proizvode koje mi na osnovu tržišnih uslova
plasiramo na to tržište. Na stranu i to što najveći deo ostvarenih prihoda u
Crnoj Gori završava na ovaj ili onaj način po Beogradu i Novom
Sadu.
Zamislite samo 1. septembra kampanju Ministarstva
trgovine Crne Gore sa vaučerima za kupovinu robe koja nije poreklom iz Srbije.
Ja reakciju znam, ali znaju li je VršiociNajvišihDržavnihFunkcija u Srbiji? Ako
ne znaju, neka obnove gradivo, sve im je Već Vođa napisao po Velikim Srbijama.
Goran Ješić
Нема коментара:
Постави коментар